ihr seit die besten

w1ww2w3w6w4w5
Hallo täältä hieman etelämmästä! Suorastaan rakastan mun uutta luokkaa, aivan ihana ja kaikki tulee toimeen keskenään. Perjantaina me pelasimme luokan kanssa koko päivä petanquee, koska meillä oli "Wandertag" eli luokan kesken pidettii vaan hauskaa! Söimme myös kaikki yhdessä aamupalaa ja kaikki toi jotakin. Ite toin kahden litran omenamehu pullon, joka maksoi 80 centtiä!? Kaikki ruoka on täällä niin halpaa. Oon myös bongannut fazerin turkinpippurit, mut ne onkin samaa hintaluokkaa kuin suomessa ja se onkin ainoa fazerin tuote. 
Kuluneella viikolla on ollut niin kauhee sää, satanut vaan kaatamalla. Viikko on kuitenkin ollut ihana! Perjantaina kävin myös pelaamassa lentopalloa Julian kanssa ja sit vielä futista perään. Eilen lauantaina mulla oli siivouspäivä, pesin lakanat ja imuroin. Ilta oli mitä ihanin, lähdin kauppaan ostamaan tomaatteja ja sit pyöräilimme Svenjalle ja Thuy tuli sinne kans. Teimme salaattia ja rosmariiniperunoita. Meillä ei kyllä puheenaiheet lopu ja mulla sujuu saksa niitten kanssa niin hyvin ja musta on ihanaa kun ne korjaa mun jotkut virheet kun sanon esim jonkun verbin väärin. En ota yhtää itteeni, vaan siitä oppii. Puhekielestä kanssa kirjottaa mulle pikku lappuja ja selittää. Ihanat tytöt. Ich liebe euch! Syksy on muuten suomessa paljon pidemmällä kuin täällä, puut on vielä suurimmaks osaks vihreitä. emilia

3 kommenttia :

  1. oks sun saksa kehittyny paljon sielä? kauan oot ollu saksassa?:)

    VastaaPoista
  2. kivat kuvat jälleen :) muaki kiinnostais ootko oppinu nyt jo paljon sanoja/lauseita saksaks että osaisitko esimerkiks kirjottaa jonku aineen?

    http://step-closer-to-the-moment.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. ano: reilu kaks kuukautta ja on se jonkin verran! :)
    nelli: kiiitos!!! :) joo siis aineita osaisin kirjottaa, ongelma ehkä on se ymmärtäminen ku se suomeks ja ruotsikski on jo vaikeeta joskus... oon enintää oppinu parit sanat, taivutusmuodot ja semmosii "tyypillisiä" saksalaisia esim. sanontoja :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit asiallisesti! ♥
ps. olet kaunis ja ihana